MELAYU KAN AKU..

BLOG YANG AKAN MENGGUNAKAN HAMPIR 99% BAHASA MELAYU DALAM TULISAN DAN KARANGANNYA..CINTAI BAHASA KEBANGSAAN..HEHE

h

ARSENAL..GUNNERS..THE PRIDE OF LONDON.!

DISABLE HIGHLIGHT

Tuesday, February 1, 2011

ULANG ALIK..

Ye assalamualaikum..
Minggu terakhir sebelum cuti raya cina nie..aku amek keputusan utk berulang alik dari rumah aku di Seremban dan berulang dari tempat belajar aku iaitu UiTM yg terletak di Segamat Johor..
Bosan xde ape nk di "UPDATE" kan melainkan kerja2 kahwin di rumah aku nie..
Jadi aku saje2 nk buat cter tentang seminggu yg mane aku berulang alik dari Seremban ke Segamat dan kembali ke Seremban setiap hari..MENAIKI MOTOSIKAL YA..
Nie data2 yg aku perolehi sepanjang perjalanan..
meter minyak bawak tekanan !!



  • Kalau lalu "Highway"- isi minyak penuh(135LC)..jarum meter minyak LC korg akan sampai tahap separuh setibanya hanya di R n R Ayer Keroh.. ini bermakna..hanya lebih kurang 30 minit utk korg menghabiskan separuh dari kuantiti penuh isian minyak tadi..

  • Jarum meter minyak LC korg akan betul2 berada di tahap "E" apabila korg melepasi Exit Tol Tangkak..ini bermakna..Korg hanye memerlukan 1 jam @ 60 minit utk menghabiskan isian penuh LC korg..


  • Dari R n R Ayer Keroh tadi ..korg hanye akan jumpa Stesyen Pam Minyak Petronas kira2 2 kilometer selepas korg  Exit Tol Tangkak.. 

  • Dari Tangkak..korg akan memerlukan kira2 lagi 30 minit utk tiba di Segamat dan bermakna hampir separuh daripada isian penuh utk LC korg akan dihabiskan utk betul2 tiba di hadapan pondok Pak Guard UiTM Johor.



Itu kalau lalu lebuhraya..
Kalau lalu jalan lama..


  • Jarum meter minyak korg akan betul2 menjunam di paras "E" selepas sahaja korg melepasi pintu gerbang "Selamat Jalan dan Selamat Datang Ke Gemas Baru.."Ini bersamaan dgn hampir 1 jam 25  minit perjalanan..Dan dgn korg membuat isian penuh di Stesyen Minyak Petronas disebelah kiri pintu gerbang..Korg akan tiba dihadapan pondok Pak Guard dgn hanya menggunakan suku daripada isian penuh tadi..

  • Bajet harian utk minyak sahaja korg mungkin memerlukan kira2 rm 1o ringgit sehari..itu utk bajet minyak sahaja!!
Jadi menurut kepercayaan aku setelah mencuba kedua2 laluan..ye mungkin korg akan jimat beberapa minit utk tiba di UiTM jika melalui lebuhraya..yelah lebuhraya mmg pulas habis laa kn..Tetapi bagi aku lebih dekat dan juga lebih menjimatkan utk korg melalui jalan lama walaupun ia akan melambatkan korg utk tiba di UiTM dalam perbezaan beberapa minit..

Statistik yg aku buat  nie adalah berdasarkan cara dan gaya pemanduan aku laa yee..Kalau silap maap laa..

No comments:

Post a Comment