MELAYU KAN AKU..

BLOG YANG AKAN MENGGUNAKAN HAMPIR 99% BAHASA MELAYU DALAM TULISAN DAN KARANGANNYA..CINTAI BAHASA KEBANGSAAN..HEHE

h

ARSENAL..GUNNERS..THE PRIDE OF LONDON.!

DISABLE HIGHLIGHT

Wednesday, October 20, 2010

PERMOHONAN KOLEJ DI UiTM

assalamualaikum..oh..skang aku ade kat segamat dah..balikk kejap je..sume gara2 nk hntar kad merah nieh..kang x hnta x dpt kolej..t xdpt kolej kne dduk lua plak..susah plak nk lepak dgn mmber sorg nie..aahaha..punye laa smangat aku nk dapatk kolej sem dpn..awal pagi dah bangun..hntar mak pg pasar dlu..teman mak beli ikan n br dapur sume..then balik..siap2..mndi(td hntar ma pg pasar xmndi..haha)..dlm 10.45..aku mula menunggang sebiji moto 135lc bewarna hijau bernombor pendaftaran NBT 4577 yg enjinnya dari tdi sudah daku panaskan..mntak izin mak n ayah..n noww...bergerakk!!!!..mak pesan.."hati2 cik.."..act ma berat hati nk kasi pg sbb tayar moto yg dah botak..mengalahkan kebotakan rambutku..n ma ckp elok naek bas jee..haha..tp aku pujuk2 maa..ma kate pg laa..ok..dlm pkul 11..aku dah mula memasuki jajahan rembau..tgah sedap2 bawak ..tup2 ade roadblock..polis tahan ..so aku bhenti tepi..dgn mesranya pak polis tu ckp.."enjoy kau yo jang..bkan maen ekau td."aku x mengerti..apo nie pakcik??..then kami terus berburak secara detailnye dlm dialek n9 yg pokek!haha..dah  bpe mnit..baru lah aku tau..td b4 aku masuk rembau nie..kat satu selekoh nie..aku ade cilok sebijik lori..n polis trafik ade plak pasang cmera kat selekoh tu..so aku di saman atas kesalahan.."memotong kenderaan di double line"..huhhhh..dah dapat satu masalah...aku truskan perjalanan ..dah kne saman..so berhemah skit laa..haha..n dlm pkul 11 lbey..aku lalu dpn kampung aku kat gemas.."felda jalor"..then aku semakin semangat nk smpai..sampai batu 6..mmg terase sakit bwk moto..jalan terok gile..!lori byk..dlm pkul 12.05..kelibat kubur2 masyarakat cina di segamat yg sudah mati kelihatan d pandangan..lalu situ..tepat 12.15..aku tiba di uitm segamat..aminn..alhamdulillah perjalanan dlm 1jam 3o mnit++nie selamat..so setelah selesai proses kad merah nie..1 lg journey akn bermula..back to senawang!haha..pasai2..lastly..aku hope next sem dpt laa kolej ...duk dlm jimat!even smtime amat boring..tp..beselah..nk slalu enjoy je susah la kn..haha..okey..teeeeetttttttttt!!wasalam..

2 comments:

  1. macam mane faiz punye ade button share bagai tuuu.jeles!!! errr, haa selamat dahh, and terkejut ade nama iqa kat situ.haha

    ReplyDelete
  2. iqa yg buat kot..oh!!!!hahahahhahahhaaa..jgn tekejot sgt!!terjujur...hahhahha

    ReplyDelete