MELAYU KAN AKU..

BLOG YANG AKAN MENGGUNAKAN HAMPIR 99% BAHASA MELAYU DALAM TULISAN DAN KARANGANNYA..CINTAI BAHASA KEBANGSAAN..HEHE

h

ARSENAL..GUNNERS..THE PRIDE OF LONDON.!

DISABLE HIGHLIGHT

Saturday, October 16, 2010

segamat~senawang..


now  aku dah tiba di tempat daku membesar..senwang..oh yeah!!act senawang merupakan 1 pekan kecik je daam jajahan bandar seremban nie..nk kate maju..boleh laa..ade la pasaraya..ade hospital n mcm2..haha..td aku baliK senawang nie dgn atai ..qawim n zahid..lg 1 kreta ..fuad..nalie n naqib..
                 kire konvoi 2 kreta laa..mini convoy..dlm 3.00pm..kami mula bergerak meninggalkan pekan segamat yg semakin mengecil melalui pandangan mata nie..mcm biase..dlm kreta mmg pecah perot lah dgn gelagat masing2 kn..jumpa sape2 tepi jalan..hon n angkat tangan..wajib dah!!haha..jalan ok..lancar ..xbyk kreta...dlm pkul 4..sampai pilah..singgah si umah ajiem jap..ade kendurinye akaknye kahwin..so lepak..mkn..pekena cendol n berangkat pulang..tapi bile dah kenyng..masing2 mula pasai..kreta dah sunyi..bosan..aku pon sambung tidurku yg trgangu akibat berhenti dkt kenduri akak ajiem td..
                 sedar2 dh nk sampai..sampai je umah..dlm jam 6.45..aku salam ayah..(ma xde keluar pg beli ubat kate ayah)..slesai cium tangan org tua..aku tros start moto..n terus bergerak merayau2 mencari sahabat2 yg pulang..dah magrib..aku balik umah..mandi..solat..lepk jap dpn lappie..malam nk kua jap..sebut nk keluar jee..ma ckp"tunggu jap..mkn dulu..nie ma masak!!"..nie laa sebab aku suka giler duk umah..mkn minumku diselia dgn baek oleh mak tersayang..selesai mkn dgn mak n ayah..aku kembali start moto..keluar..jap lagi pulang laa...n keluar semula...haha..inilah yg dikatakan..kehidupanku di pekan senawang..=)

No comments:

Post a Comment